FANDOM

Superbeton.jpg

Logo umieszczane na workach überbetonu

Überbeton – rodzaj betonu opracowany przez nazistów na podstawie planów starożytnego stowarzyszenia Da’at Yichud.

Informacje Edytuj

Überbeton jest podstawowym budulcem wykorzystywanym przez nazistowski reżim do wznoszenia nowoczesnych budowli, opracowanym na podstawie niemalże doskonałej technologii Da’at Yichud. Jego jedyną słabością jest to, że z czasem zaczyna słabnąć i rozwija się na nim pleśń. Wywołuje to u mieszkańców reakcję alergiczną lub choroby, jak miało to miejsce w przypadku kilku więźniów Eisenwaldu. Niewielka grupa nazistów zdaje sobie sprawę z tego, że beton ma słabe punkty, większość obywateli źródła alergii i chorób doszukuje się w „niezdrowym trybie życia” mieszkańców takich miast jak chociażby Berlin.

Wolfenstein: The New Order Edytuj

Rozwijająca się na betonie pleśń doprowadziła członków Kręgu z Krzyżowej do odkrycia, że Set Roth przetrzymywany jest w obozie Belica w północnej Chorwacji i to on odpowiada za sabotowanie mikstury überbetonu, przez co rozwija się na nim pleśń. Blazkowicz pod przykrywką zostaje wysłany do obozu celem odnalezienia Seta, wraz z którym ucieka. Podczas badania obozu okazuje się, że to w nim produkowany jest überbeton, w pobliżu mieści się też kopalnia wapienia wykorzystywanego do jego produkcji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki