FANDOM

Ania Oliwa
Ania Oliwa
Narodowość
Flaga Polski Polka
Data urodzenia
6 września 1923
Wiek
37
Wzrost
170 cm
Waga
58 kg
Przynależność
Symbol Kręgu z Krzyżowej Krąg z Krzyżowej
Status
Żyje
Głos
Alicja Bachleda-Curuś
Występy
Wolfenstein: The New Order

Ania Oliwa – kochanka i sojuszniczka Blazkowicza w Wolfenstein: The New Order.

Biografia Edytuj

Urodziła się 6 września 1923 roku jako córka polskich lekarzy i intelektualistów. Zrobiła doktorat z archeologii na Uniwersytecie Londyńskim. Jako niezwykle uzdolnione i inteligentne dziecko pracę nad doktoratem rozpoczęła w wieku szesnastu lat, jednak wybuch wojny zmusił ją do porzucenia akademickiego życie. Pomagając rodzicom prowadzić rodzinny zakład psychiatryczny pracowała w nim jako pielęgniarka. Wśród jej pacjentów znalazł się również Blazkowicz, wyłowiony przez rybaków z ciężkimi urazami głowy.

Ania wraz z rodzicami dbali o pacjentów najlepiej jak potrafili, nawet mimo regularnych wizyt nazistowskich oficerów, przybywających i odchodzących z losowo wybranymi pacjentami.

The New Order Edytuj

Kiedy Ania zajmowała się Blazkowiczem, do zakładu przybył Friedrich Keller wraz ze swoim oddziałem i rozpoczął egzekucję pacjentów. Protestująca Ania została uderzona w głowę. Kiedy atakujący żołnierz chciał ją zastrzelić, jej rodzice zaczęli się z nim szamotać, przez co sami zginęli. Oliwa została zabrana przez nazistów, co wybudziło Blazkowicza z katatonii. Przedzierając się przez zakład zabija oficerów chcących wywieść Anię i ucieka wraz z nią do jej dziadków.

Dzięki ich pomocy Ania i Blazkowicz dostają się do Berlina, gdzie ratują z więzienia Eisenwald członka Kręgu z Krzyżowej, który prowadzi ich do kryjówki ruchu oporu. W siedzibie ruchu Ani powierzona zostaje funkcja radiooperatorki, mającej przechwytywać wiadomości Niemców. Kiedy Blazkowicz wyrusza na misje, czasem kontaktuje się z nim przez radio. Dzięki analitycznym umiejętnościom Ani Kręgowi z Krzyżowej udało się m.in. przestudiować überbeton, dzięki czemu byli w stanie odnaleźć Seta Rotha, członka stowarzyszenia Da’at Yichud. W pewnym momencie Ania wraz z innymi członkami zostaje porwana przez Irene Engel i zabrana do sztabu Trupiej Główki, uwalnia ich jednak Blazkowicz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki