FANDOM

Symbol BTO.png

Biuro Tajnych Operacji (BTO) – agencja rządów amerykańskiego i brytyjskiego z siedzibą w Londynie, której agenci wykonują ściśle tajne misje i operacje na różnych frontach II wojny światowej. Jednym z jej członków, a zarazem najbardziej prestiżowym agentem, jest B.J. Blazkowicz.

W grudniu 1948 roku agencja przestała istnieć, wraz z rządami amerykańskim i brytyjskim, które skapitulowały po zwycięstwie nazistów.

Znani członkowie Edytuj

Znane operacje Edytuj

Występy Edytuj

Sama agencja pojawia się jedynie w przerywnikach filmowych w Return to Castle Wolfenstein i Wolfensteinie.

BTO pojawia się również w Wolfenstein RPG. Wydarzenia z Wolfenstein 3D i Spear of Destiny powiązane zostały z BTO w Wolfenstein Graphic Novels i grze z 2009 roku.

W Wolfenstein: The New Order agencja zostaje wspomniana w prologu. Jej obecność zaznaczona została wyłącznie poprzez rozmowy radiowe z „Kondorem 1”. Nie wiadomo, czy Fergus rozmawiał wtedy z którymś z agentów BTO, czy z samym dyrektorem. Kiedy Blazkowicz odzyskuje przytomność w roku 1960, zasugerowane zostaje, że wszyscy znani członkowie BTO zostali straceni przez nazistów.

Ciekawostki Edytuj

  • BTO inspirowane jest Office of Strategic Services (OSS), agencją istniejącą w rzeczywistości podczas II wojny światowej, która po wojnie przekształciła się w obecną CIA.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki