FANDOM

Czarne Słońce
Czarne Słońce.jpg
Rodzaj
Alternatywny wymiar
Występy
Wolfenstein

Czarne Słońce – niestabilny wymiar równoległy do świata rzeczywistego. Naziści wkroczyli do niego w poszukiwaniu medalionu Thule, a następnie zaczęli tworzyć maszyny czerpiące z niego energię. Przypomina Woal, z tą różnicą, że w miejscu, w którym powinno być słońce, znajduje się Czarne Słońce, przyciągające do siebie wszelką materię, powodując, że w powietrzu unoszą się różnorodne gruzy i odłamki. W przeciwieństwie do Woalu, nie jest w żaden sposób powiązany ze światem rzeczywistym.

Thule prawdopodobnie wzniosło w Czarnym Słońcu budowle, jednak pozostały po nich tylko ruiny. Wznieśli w nim również ogromną mechaniczną konstrukcję mającą czerpać energię z wymiaru, co ostatecznie doprowadziło do ich zniszczenia. Urządzenie to zamierzali wykorzystać naziści do zasilenia broni zagłady w zeppelinie. Z Czarnego Słońca prawdopodobnie pochodzi królowa geistów, przyzywana z tego wymiaru po rozdarciu Woalu.

Bezpośrednie wejście do Czarnego Słońca bez medalionu Thule lub innego środka zapobiegawczego sprawia, że ludzie zamieniają się w zdeformowane potwory, silniejsze niż ludzie, ale bezmyślne. Nie jest do końca jasne, jak żołnierze ze szpitala i pomagierzy Trupiej Główki uniknęli tego losu, jednak według jednego z naukowców konieczne jest „odpowiednie ustawienie częstotliwości” portalu, zanim do Czarnego Słońca wejdą ludzie.

Ciekawostki Edytuj

  • Czarne Słońce to koncept stosowany podczas II wojny światowej przez nazistowskich okultystów, a jego symbol – wieloramienną tarcza słoneczna – znaleźć można w Wewelsburgu, centrum okultystycznych badań Trzeciej Rzeszy, stanowiącym inspirację dla zamku Wolfenstein. Podczas gdy naziści opracowali kilka konceptów na temat Czarnego Słońca, w grze wykorzystano tylko jeden, według którego jest to starożytne źródło mocy ofiarowane żyjącymi przed ludźmi gigantom z dalekiej północy, nazywanymi Thule lub Hiperborejczykami. Wierzono, że ma ono moc odnowienia rasy aryjskiej, rzekomo będącej potomkami Thule, i przywrócić im poprzednią formę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki