FANDOM

„Za swoje zbrodnie umrzesz jak padalec. Znajdę cię. Znajdę cię na końcu świata. Spalę twoją skórę i wytopię tłuszcz. Zniszczę. Takich jak ty. W końcu... wrzucę twoje ciało... do pieca”.
― Frau Engel po zranieniu przez Herr Fausta
Irene Engel
Frau Engel
Narodowość
Flaga III Rzeszy Niemka
Data urodzenia
1905
Wiek
57 lat
Wzrost
168 cm
Waga
63 kg
Przynależność
Naziści
Status
Nie żyje
Głos
Nina Franoszek
Występy
Wolfenstein: The New Order

Wolfenstein II: The New Colossus

Frau Irene Engel to drugorzędna antagonistka w Wolfenstein: The New Order. Uczestniczy jako główny antagonista w Wolfenstein II: The New Colossus

Historia Edytuj

Przywódczyni organizacji Bund Deutscher Madel (Liga Niemieckich Dziewcząt), kobiecego skrzydła nazistowskiej młodzieżówki. Poświęciła całe swe życie ideom nazistowskim. Po spełnieniu obowiązku, jakim było wychowanie szóstki aryjskich dzieci, nadal wiernie służyła ojczyźnie i pięła się w górę hierarchii partii nazistowskiej.

The New OrderEdytuj

Engel po raz pierwszy pojawia się w Eisenpfeilu – luksusowym nocnym pociągu kursującym na trasie Warszawa-Berlin-Zagrzeb. Razem ze swoim młodszym kochankiem, Bubim, zatrzymują Blazkowicza w przedziale restauracyjnym. Przeprowadza na nim test na aryjskość, przedstawiając mu dwa zdjęcia w trzech „turach”. Po zakończeniu testu mówi, że bez nich jest w stanie gołym okiem rozpoznać nie-Aryjczyków.

Następnym razem Blazkowicz spotyka ją w obozie Belica, gdzie stoi ona na podeście podczas oglądania dostawy więźniów. Kiedy B.J. wykrada baterie, ogląda egzekucję Seta Rotha, Blazkowicza i kilku innych więźniów. Blazkowicz rzuca Setowi baterię, dzięki której przejmuje on kontrolę nad Herr Faustem, który łapie Engel za głowę, miażdży jej szczękę i wyrzuca daleko od miejsca zdarzenia. Gdy Blazkowicz i reszta więźniów próbują uciec, Engel pojawia się z dwoma karabinami maszynowymi i otwiera ogień, mówiąc: „Nikt nie ucieka z mojego obozu”.

Później pojawia się podczas szturmu wojsk niemieckich na kryjówkę Kręgu z Krzyżowej, podczas którego umiera Klaus Kreutz i większość uciekinierów z obozu Belica. Podczas szturmu wyłapuje Anię, Bombate, Rotha i grupkę uciekinierów z obozu. Po raz ostatni pojawia się na monitorze w Sztabie Trupiej Główki po tym, jak Bubi wstrzykuje Blazkowiczowi tetanospasminę. Ten uwalnia się jednak i uderza Bubiego nożem w ramię. Jeżeli zabije Bubiego, Engel zdenerwuje się i rozłączy.

CiekawostkiEdytuj