FANDOM

Symbol Kręgu z Krzyżowej.png

Krąg z Krzyżowej (niem. Kreisauer Kreis) – rozległa siatka ruchu oporu, składająca się z paramilitarnych wojowników i informatorów, działająca w Niemczech w celu zniszczenia nazistowskiego reżimu, z siedzibą główną w mieście Isenstadt. Pojawia się w grach Return to Castle Wolfenstein, Wolfenstein i Wolfenstein: The New Order.

Grupą dowodzą Caroline Becker i Erik Engle, należą do niej m.in. szpiedzy Kessler i Karl Villigut oraz radiotelegrafista Hans Schmidt, wykradający nazistom informacje i przekazujący je Kręgowi.

Return to Castle Wolfenstein Edytuj

Na początku roku 1943 Kesslerowi udało się częściowo zinfiltrować tymczasową siedzibę Dywizji Paranormalnej SS i zebrać cenne informacje na temat ich aktywności. Zadaniem B.J. Blazkowicza było spotkanie się z Kesslerem w wiosce w pobliżu wykopalisk archeologicznych. Podczas jeden z misji musi bronić kontrolowanego przez Krąg panzera i pomóc agentom odpierać nazistów.

Wolfenstein Edytuj

Blazkowicz zostaje wysłany do Isenstadt żeby pomóc członkom Kręgu i zebrać informacje o medalione Thule. Krąg staje się głównym zleceniodawcą Blazkowicza, zaraz obok BTO i Złotego Brzasku. Krąg współpracuje ze Złotym Brzaskiem w celu namierzenia członków Dywizji Paranormalnej i powstrzymania ich przed wykorzystaniem z mocy Czarnego Słońca jako broni. Po tym, jak Blazkowicz niszczy broń, Krąg wyzwala Isenstadt.

Wolfenstein: The New Order Edytuj

Po zwycięstwie Niemców Krąg z Krzyżowej pozostaje jedynym znanym ruchem oporu przeciwko nazistowskiemu reżimowi. Jego członkom udaje się pozostać w ukryciu w Monumencie Prawdy w samym centrum Berlina.

Siedziba Kręgu zostaje ostatecznie zaatakowana przez nazistów, wskutek czego ruch ponosi ciężkie straty – część jego członków zginęła, a pozostali zostali zabrani przez Wilhelma Strassego do jego sztabu, skąd ratuje ich Blazkowicz.

Znani członkowie Edytuj

Przed rokiem 1960 Edytuj

Zwerbowani w roku 1960 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Organizacja inspirowana jest istniejącym w rzeczywistości Kręgiem z Krzyżowej, grupą niemieckich obywateli przeciwstawiającym się nazistowskiemu reżimowi, którego siedziba mieściła się w posiadłości Kreslau należącej do Helmutha Jamesa von Moltkego. Organizacja została nazwana „Kręgiem z Krzyżowej” przez gestapo. Wszyscy znani jej członkowie zostali straceni przez nazistów w 1944 roku. W przeciwieństwie do prawdziwego Kręgu z Krzyżowej, ten pojawiający się w grach jest znacznie większy i lepiej zorganizowany.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki