FANDOM

Leonid Aleksandrow
Leonid Aleksandrow.jpg
Narodowość
Flaga ZSRR.svg Rosjanin
Przynależność
Symbol Złotego Brzasku.png Złoty Brzask
Status
Ni żyje
Występy
Wolfenstein

Leonid Aleksandrow (ros. Леонид Александров) – przywódca organizacji Złoty Brzask, przewodzący działającej w Isenstadt grupie chcącej poznać i zrozumieć nadprzyrodzone moce Woalu, który naziści wykorzystują w swoich eksperymentach mających na celu stworzenie ostatecznej superbroni. Ostatecznie okazuje się być pomniejszym antagonistą w Wolfenstein.

Początkowo nie ufa Blazkowiczowi ani Biuru Tajnych Operacji, świadomych jego komunistycznej przeszłości. Żeby zdobyć jego zaufanie, Blazkowicz na jego zlecenie odnajduje jego uczniów na farmie. Następnie Aleksandrow zleca mu misję przeniknięcia do szpitala i zbadania potencjalnego miejsca wykopalisk, które mogli założyć tam naziści chcący znaleźć portal.

W późniejszym czasie poświęca życie członka Złotego Brzasku, wysyłając go na farmę w celu zbadania kryształu, a następnie pozwalając celowo pojmać go Rochterowi, który poddał go brutalnym przesłuchaniom.

Po zakończeniu misji w zamku nie pojawia się już w śródmieściu. Blazkowicz spotyka go ponownie w zeppelinie, gdzie ujawnia agentowi wszystkie szczegóły swojej działalności. Był szpiclem, który poinformował nazistów o przybyciu Blazkowicza na stację kolejową, możliwej współpracy z czarnorynkowym przedsiębiorcą Antonem Kriegem oraz przekazywał im inne informacje. Jego towarzysze w Rosji i Stalin odrzucili jego pomysły, dlatego przyłączył się do nazistów. Pod koniec zostaje zabity przez Hansa Grösseego, kiedy kwestionuje przyłączenie się do nich celem zbadania Czarnego Słońca, przez co zostaje uznany za nieprzydatnego.

Jego grupa znika, kiedy Krąg z Krzyżowej przejmuje władzę nad miastem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki