FANDOM

Otton I
Otton I
Narodowość
Niemiec
Data urodzenia
23 listopada 912
Status
Nie żyje
Występy
Wolfenstein: The Old Blood

Otton I – król niemiecki, święty cesarz rzymski, wzmiankowany wielokrotnie w Wolfenstein: The Old Blood. Jest odległym przodkiem Helgi von Schabbs.

Biografia Edytuj

Był synem Henryka I. Na jego polecenie wzniesiony został zamek Wolfenstein, którego budowa rozpoczęła się w połowie X wieku. Po śmierci swojej żony, Edyty, zaczął badać starodawne manuskrypty. Studiowanie ich doprowadziło do stworzenia lub odkrycia potworności, która zniszczyła Wulfburg. Król nakazał swoim rycerzom i wulfburskiemu opatowi zabić potwora, lub – jeśli nie będzie to możliwe – zamknąć go głęboko pod ziemią i wymazać wszelkie wzmianki o jego istnieniu, żeby nikt nigdy go nie odnalazł. Epizod ten starano wymazać się z kart historii, żeby uchronić ludzi przed niebezpieczeństwem, jednak badania archeologiczne i przekazy ustne w tym rejonie sugerowały, że król Otton spalił Wulfburg, a pod jego powierzchnią zapieczętował swój skarbiec. Naziści, chcący go odnaleźć, zaczęli prowadzić prace wykopaliskowe, co przyczyniło się do trzęsienia ziemi, zamienienie wulfburczyków w szuraczy i przebudzenia potworności, którą zabił Blazkowicz.

Ciekawostki Edytuj

  • Otto I Wielki, podobnie jak Henryk I Ptasznik z Return to Castle Wolfenstein, jest postacią historyczną. W The Old Blood pełni funkcję podobną do Henryka I w Return to Castle, będąc projektantem starożytnego zła. Chociaż nie został wskrzeszony, jego potwór przypomina Olaryka, zabijającego Helgę, a następnie pokonanego przez Blazkowicza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki