FANDOM

Trzecia Rzesza
Flaga III Rzeszy.svg
Rodzaj
Państwo
Położenie
Środkowo-zachodnia Europa
Występy
Seria Wolfenstein

Trzecia Rzesza (niem. Das Dritte Reich), nazistowskie Niemcy (niem. Nazi-Deutschland) – termin odnoszący się do Niemiec w czasach, kiedy na ich czele stał Adolf Hitler oraz jego Narodowosocjalistyczna Niemiecka Partia Robotników. Pod rządami nazistów Niemcy były reżimem Nazistowskim, w którym centralne role odgrywały rasizm i aryjskość. W alternatywnej linii czasowej z Wolfenstein: The New Order Trzecia Rzesza w 1948 roku wygrała II wojnę światową zrzucając na Nowy Jork bombę atomową, zmuszając tym samym Stany Zjednoczone do kapitulacji. W roku 1960 jest rozciągającym na cały świat imperium, do którego należą m.in. Polska, Rosja, Francja, Wielka Brytania, Irlandia, Włochy, Stany zjednoczone i Republika Chińska, do której od 1946 roku należy również Japonia. Afryka Południowa pozostaje niezależna, naziści uważają to jednak za stan przejściowy. Supermocarstwo stworzone po wojnie nosi nazwę Germanii.

Niemcy są miejscem głównym miejscem akcji gier z serii Wolfenstein, w którym osadzona jest fabuła większości z nich.

Znani Niemcy Edytuj

Zobacz: Kategoria:Niemcy

Znane miasta Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Flaga ocenzurowana.png
  • Pierwszą oficjalnie wydaną w Niemczech grą z serii był Wolfenstein: The New Order. W celu dopuszczenia gry na tamtejszy rynek gra została ocenzurowana. Ponieważ niemieckie prawo zabrania promowania nazizmu na zabawkach, a za takie uchodzą w Niemczech gry komputerowe, na tamtejszym rynku pojawiła się wersja, w której wszelkie symbole III Rzeszy zastąpione zostały symbolami z logo gry (grafika po prawej), nazistowskie pozdrowienia zostały w dubbingu zastąpione innymi zwrotami, a Rzesza nazwana została „Reżimem”.
  • W grach wieloosobowych Niemcy przedstawiane są jako , żeby zapobiec użyciu kontrowersyjnej nazistowskiej symboliki, dzięki czemu tryb wieloosobowy mógł zostać zawarty również w krajach, gdzie użycie symboli III Rzeszy jest prawnie zabronione.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki