FANDOM

Symbol Złotego Brzasku

Złoty Brzask (ros. Золотой Рассвет, Zołotoj Rasswiet) – rosyjska organizacja badająca okultyzm, pojawiająca się w Wolfenstein jako zleceniodawcy Blazkowicza.

Historia Edytuj

Złoty Brzask jest grupą rosyjskich uczonych, mistyków i okultystów założoną przez doktora Leonida Aleksandrowa w latach 90. IXIX wieku, a która podczas II wojny światowej przybyła do Isenstadt, żeby zapobiec znalezieniu medalionu Thule przez nazistów.

Wolfenstein Edytuj

Blazkowicz po raz pierwszy spotyka się ze Złotym Brzaskiem na wykopaliskach, gdzie ratuje Siegieja Kowłowa przed nazistami. Ten opowiada mu o medalionie Thule, którego na wykopaliskach poszukują Niemcy. Blazkowiczowi udaje się go odnaleźć, jednak nie ufa Rosjanom i odmawia przekazania go Kowłowowi, ten więc daje mu kryształ Nachtsonne i uczy, jak posługiwać się medalionem.

Kiedy B.J. przybywa do kryjówki Złotego Brzasku, Aleksandrow przyjmuje go chłodno, nie kryjąc się z krytyczną opinią na temat tego, że Siergiej dał mu kryształ, zgadza się jednak pozostawić go w rękach Blazkowicza. Przez cały okres pobytu BJ-a w Isenstadt Aleksandrow jest do niego wrogo nastawiony, krytykując go m.in. za zniszczenie nazistowskiej bazy na farmie, zaś po misji na zamku całkowicie zrywa z nim kontakty.

Na pokładzie zeppelina Blazkowicz dowiaduje się, że Aleksandrow jest zdrajcą, który wyjawił nazistom, że przybędzie on do Isenstadt, jak również zaaranżował porwanie Caroline Becker. Leonin współpracował z nazistami, każąc swojej organizacji tłumaczyć starożytne manuskrypty Thule, co umożliwiłoby mu dostanie się do Czarnego Słońca i oczyszczenie się w oczach innych rosyjskich naukowców, którzy przez całe życie drwili z niego. Kiedy otwarty zostaje portal, Aleksandrow zostaje zabity przez Hansa Grössego na polecenie Trupiej Główki, ponieważ nie jest im już potrzeby. Kiedy Isenstadt zostaje wyzwolone przez Krąg z Krzyżowej, członkowie Złotego Brzasku znikają, a ich dalsze losy są nieznane.

Misje Edytuj

W centrum miasta Złoty Brzask zleca Blazkowiczowi misje na farmie i w szpitalu, jak również dwie dodatkowe w sztabie SS i bazie badań paranormalnych. Misji dodatkowych nie trzeba wykonywać, pozwalają one jednak na zabranie dodatkowego złota i eksplorację niedostępnych inaczej obszarów. Wykonać należy je zanim centrum zostanie zniszczone przez nazistów.

W śródmieściu Złoty Brzask nie będzie zlecał Blazkowiczowi zadań, a po misji na zamku drzwi do ich kryjówki będą zamknięte, a członkowie organizacji będą dyskutowali na temat poparcia państw Osi zamiast aliantów.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa organizacji prawdopodobnie nawiązuje do Hermetycznego Zakonu Złotego Blasku, brytyjskiego mistycznego zakonu działającego na przełomie IXI i XX wieku. W pewnym okresie był to najbardziej wpływowy dwudziestowieczny ruch okultystyczny na Zachodzie.
  • Symbol organizacji oparty jest na oku opatrzoności, powszechnie wykorzystywanego w religiach, kojarzonego również z masonerią oraz często spiskami.
  • Złoty Świt to również nazwa greckiej narodowo rewolucyjnej organizacji i partii politycznej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki