FANDOM

Zakład Psychiatryczny Maławieś
Zakład
Rodzaj
Budynek
Położenie
Flaga Polski Polska
Występy
Wolfenstein: The New Order

Zakład Psychiatryczny Maławieś – polski szpital psychiatryczny, położony na wybrzeżu Bałtyku, niedaleko kompleksu badawczego generała Wilhelma „Trupiej Główki” Strassego. Spokojne otoczenie czyni z niego idealne miejsce kuracji pacjentów z chorobami psychicznymi. Z zakładu prowadzi wąska ścieżka prowadząca na plażę.

Historia Edytuj

Szpital został założony przez doktora Franciszka Oliwę w roku 1824 i od tamtego czasu był prowadzony przez trzy kolejne pokolenia Oliwów. Pod koniec II wojny światowej przejęty został przez nazistowskie władze. Jego obecny kierownik, doktor Krzysztof Oliwa, mógł jednie bezczynnie obserwować, jak ludzie Trupiej Główki przychodzili do zakładu, zabierając z niego pacjentów do badań generała.

W trakcie wojny i po jej zakończeniu w zakładzie przebywało wielu żołnierzy sił alianckich, cierpiących na różne zaburzenia psychiczne, w tym m.in. Blazkowicz, który trafił do niego w stanie wegetatywnym po urazie głowy. Naziści wielokrotnie zastraszali personel zakładu zamknięciem, jeśli nie będą współpracować. Ostatecznie w roku 1960 zdecydowali się wymordować cały personel i podopiecznych. Zginęły niemalże wszystkie przebywające w szpitalu osoby, za wyjątkiem Blazkowicza i Ani Oliwy, zabranej przez nazistów, żeby wykorzystać ją seksualnie. Blazkowicz ratuje Anię i ucieka z nią zakładu, chroniąc się u jej dziadków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki